25.07.2010

Moi nobliści

Witam wszystkich serdecznie. Mam na imię Ania i wczoraj otrzymałam zaproszenie do Projektu Nobliści. Projekt przypadł mi do gustu, ponieważ nie ma ograniczeń czasowych i nie narzuca ilości książek do przeczytania w określonym czasie. Do tej pory zetknęłam się z niektórymi noblistami głównie za sprawą mojej Pani Profesor od literatury na studiach.
Oto moja lista "przeczytanych" Noblistów:
1905 - Henryk Sienkiewicz (Polska) - "Krzyżacy", "W pustyni i w puszczy", "Potop" - 2 tomy, nowele
1909 - Selma Lagerlőf (Szwecja) - "Cudowna podróż"
1954 - Ernest Hemingway (USA) - "Stary człowiek i morze"
1957 - Albert Camus (Francja) - "Dżuma", "Obcy"
1982 - Gabriel Garcia Marquez (Kolumbia) - "Sto lat samotności", "Miłość w czasach zarazy"
1983 - William Golding (Wielka Brytania) - "Władca much"
1998 - Josè Saramago (Portugalia) - "Miasto ślepców"
1999 - Gũnter Grass (Niemcy) - "Blaszany bębenek"
W stopniu szkolnym znam poezję Czesława Miłosza i Wisławy Szymborskiej.  Niespecjalnie przepadam za poezją. Mam kilka ulubionych wierszy, ale nie darzę szczególną sympatią żadnego konkretnego poety.
Teraz moje "plany" czytelnicze:
Nie chciałabym szumnie planować i narzucać sobie określonych autorów. W związku z tym zacznę od tych książek, które mam w domu, czyli: Doris Lessing "Marta Quest", Doris Lessing " Odpowiednie małżeństwo" oraz Orhan Pamuk "Muzeum niewinności", a potem zobaczymy.
Dziękuję za zaproszenie i pozdrawiam wszystkich uczestników.

Brak komentarzy: