7.02.2011

Tytułem wstępu

Witam szanowne grono czytelnicze!
Moje dotychczasowe spotkania z Noblistami są-jakby to najlepiej ująć- średnie. Wiadomo, trochę klasyki w ramach lektur obowiązkowych, trochę z własnej woli. Nie jest najgorzej- w każdej dekadzie trafiło się coś przeczytanego. Niektóre nazwiska na mojej liście czytelniczej pojawiły się już jakiś czas temu i dobrze byłoby sobie je odświeżyć. Zakładam, że uczestnictwo w projekcie zmobilizuje mnie do sięgnięcia po utwory wszystkich autorów, nawet tych, których znam- ot, żeby poznać coś nowego. Hmmm...żeby jakoś usystematyzować: plan minimum to jedna "noblowska" książka na miesiąc, zobaczymy, czy uda się przekroczyć.

A żeby było jasne, z całą pewnością do tej pory przeczytałam utwory następujących nagrodzonych:

Henryk Sienkiewicz, Polska
Rudyard Kipling, Wlk. Brytania
Selma Lagerlöf, Szwecja
Maurice Maeterlinck, Belgia
Knut Hamsun, Norwegia
Władysław Reymont, Polska
George Bernard Shaw, Irlandia
Sigrid Undset, Norwegia
Thomas Mann, Niemcy
Iwan Bunin, ZSRR
Thomas Stearns Eliot, Wlk. Brytania
William Faulkner, USA
Ernest Hemingway, USA
Albert Camus, Francja
Boris Pasternak, Rosja
Samuel Beckett, Irlandia
Aleksander Sołżenicyn, ZSRR
Isaak Bashevis Singer Polska/USA
Czesław Miłosz, Polska
Gabriel Garcá Márquez, Kolumbia
William Golding, Wlk. Brytania
Wisława Szymborska, Polska
Günter Grass, Niemcy
J.M. Coetzee, RPA
Orhan Pamuk, Turcja
Mario Vargas Llosa, Peru

Brak komentarzy: