15.01.2011

Ja i Nobliści

Wstyd się przyznać, ale moje spotkania z noblistami są dość mizerne, dlatego postanowiłam nadrobić zaległości. Oczywiście znam dorobek pisarski Polaków (czytałam Sienkiewicza, Reymonta, Szymborską i Miłosza). Jeśli chodzi o pozostałych to lista jest krótka:

Rudyard Kipling "Księga dżungli"
Hermann Hesse "Wilk stepowy"
Ernest Hemingway "Stary człowiek i morze" 
John Steinbeck "Na wschód od edenu"
Albert Camus "Dżuma"
Gabriel Garcá Márquez  "Sto lat samotności"
William Golding "Władca much"


 Jeśli chodzi o plany, to skupię się na razie na noblistach niemieckich i rosyjskich.

1 komentarz:

MONIKA SJOHOLM pisze...

Marzyłam kiedyś aby poznać lepiej twórczość Noblistów, wymyśliłam sobie robić to dekadami,np lata 90, w kolejności z każdego roku jedna książka danego noblisty i jakoś okazała się ta zabawa bardzo przyjemna i...przynosząca rezultaty.Może to jest sposób? pozdrawiam.