5.09.2009

Moi Nobliści

Trochę późno dołączam, ale lepiej późno i wcale:) "Projekt Nobliści" skłonił mnie do małych podsumowań, z których wynika, że jest wielu Noblistów, których twórczości w ogóle nie znam, jest kilka nazwisk które gdzieś mi się o uszy obiły, ale są też tacy, których znam całkiem dobrze - kursywą zaznaczyłam pozycje, które już przeczytałam, na granatowo oznaczyłam plany, są one dosyć rozległe. W najbliższym czasie chciałabym przeczytać chociaż:

- J. Steinbeck, Na wschód od Edenu
- D. Lessing, Piąte dziecko, Podróż Bena
- J.M. Coetzee
O. Pamuk

Nie będę póki co planować więcej, bo i tak dużo przede mną. Niemieckojęzyczne tytuły zapisałam w oryginale, ponieważ większość z nich właśnie w oryginale przeczytałam. A to już moja lista Noblistów:

- Henryk Sienkiewicz, Polska (Ogniem i mieczem, Potop, W pustyni i w puszczy, Quo vadis? i różne nowelki)
- Rudyard Kipling, Wlk. Brytania (Księga dżungli)
- Gerhart Hauptmann, Niemcy (Vor Sonnenaufgang, Die Weber)
- William Butler Yeats, Irlandia (poezje)
- Thomas Mann, Niemcy (Tod in Venedig, Der Zauberberg)
- Pearl S. Buck, USA (Peonia)
- Hermann Hesse, Szwajcaria (Steppenwolf)
- Thomas Stearns Eliot, Wlk. Brytania (Ziemia jałowa)
- Ernest Hemingway, USA (Stary człowiek i morze)
- Albert Camus, Francja (Dżuma)
- Boris Pasternak, Rosja (Doktor Żywago)
- John Steinbeck, USA (Tortilla Flat, Na wschód od Edenu)
- Aleksander Sołżenicyn, ZSRR (Archipelag Gułag)
- Heinrich Böll, Niemcy (Die verlorene Ehre der Katharina Blum)
- Patrick White, Australia (Węzeł)
- Isaak Bashevis Singer Polska/USA (Sztukmistrz z Lublina)
- Czesław Miłosz, Polska (poezje)
- Gabriel Garcá Márquez, Kolumbia (Sto lat samotności)
- William Golding, Wlk. Brytania (Władca much)
- Toni Morrison, USA
- Wisława Szymborska, Polska (poezje)
- Günter Grass, Niemcy (Die Blechtrommel)
- Imre Kertész, Węgry
- J.M. Coetzee, RPA
- Elfriede Jelinek, Austria (Die Klavierspielerin)
- Orhan Pamuk, Turcja
- Doris Lessing, Wlk. Brytania (Pamiętnik przetrwania, Piąte dziecko, Podróż Bena)

1 komentarz:

Anna pisze...

Cieszę się, że do nas dołączyłaś:)