27.07.2009

Moje Noblistów (nie)znanie...

1905 Henryk Sienkiewicz, Polska - nowele: Stary sługa, Szkice węglem, Janko Muzykant, Latarnik, Orso. Powieści: Trylogia, Quo vadis, Krzyżacy, W pustyni i w puszczy
1923 William Butler Yeats, Irlandia - wiersze
1924 Władysław Reymont, Polska - Chłopi, Ziemia obiecana
1954 Ernest Hemingway, USA - Stary człowiek i morze
1970 Aleksander Sołżenicyn, ZSRR - Archipelag Gułag
1978 Isaak Bashevis Singer Polska/USA - opowiadania
1980 Czesław Miłosz, Polska - wiersze
1982 Gabriel Garciá Márquez, Kolumbia - Miłość w czasach zarazy
1996 Wisława Szymborska, Polska - wiersze
2002 Imre Kertész, Węgry - Kadysz za nienarodzone dziecko, Los utracony
2003 J.M. Coetzee, RPA - Hańba

Jak widać z powyżej zamieszczonej przeze mnie listy z twórczością noblistów nie jestem dobrze obeznana... Dlatego w sumie postanowiłam się przyłączyć do tego wyzwania: chcę poznać więcej dzieł autorów wyróżnionych tą wyjątkową nagrodą. Zobaczymy jak mi pójdzie.

Brak komentarzy: