30.07.2009

Nobliści według Katji

Uważam, że "13" to moja szczęśliwa liczba, w końcu urodziłam się 13-go stycznia i co roku świętuję moje największe święto w tym właśnie dniu. Z listy noblistów znam też 13 nazwisk - nie jest to wiele, ale potraktowałam niniejsze wyzwanie za wspaniałą okazję do nadrobienia zaległości w tej materii. Nie będę publikować całej listy, wymienię tylko tych, z którymi miałam już przyjemność czytelniczego obcowania:-)

1905 Henryk Sienkiewicz, Polska("Krzyżacy", "W pustyni i w puszczy", "Quo vadis", "Pan Wołodyjowski", "Potop", "Ogniem i mieczem", "Rodzina Połanieckich", "Latarnik", "Szkice węglem", inne nowele )
1909 Selma Lagerlöf, Szwecja ("Cudowna podróż")
1912 Gerhart Hauptmann, Niemcy ("Die Weber")
1924 Władysław Reymont, Polska("Chłopi")
1928 Sigrid Undset, Norwegia("Krystyna córka Lavransa")
1929 Thomas Mann, Niemcy ("Der Tod in Wenedig")
1954 Ernest Hemingway, USA("Stary człowiek i morze", "Komu bije dzwon"
1957 Albert Camus, Francja ("Dżuma")
1972 Heinrich Böll, Niemcy ("Ansichten eines Clowns")
1980 Czesław Miłosz, Polska( poezje)
1996 Wisława Szymborska, Polska(wiersze)
1999 Günter Grass, Niemcy ("Blechtrommel", "Das Treffen in Telgte")
2007 Doris Lessing, Wlk. Brytania ("Lato przed zmierzchem")

A planów nie tworzę - zdaję się na Wasze podpowiedzi i recenzje oraz zasoby pobliskiej biblioteki. Wszystkich uczestników serdecznie pozdrawiam i życzę wytrwałości w realizacji naszego przedsięwzięcia:-)

Brak komentarzy: